منتدى طلاب طب الفم والاسنان


عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي

منتدى طلاب طب الفم والاسنان



منتدى لكل طلبة وطالبات وخريجى كليات طب الفم والأسنان

 
الرئيسيةالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» احتفل مع 33 طبيب ناجح في امتحان الزمالة البريطانية للأسنان بمركز سكور -- MJDF
الجمعة مايو 17, 2013 12:11 pm من طرف دكتور محمد حلمي

» MFDS Part 2 - Qualification Workshop -- IN Cairo
الخميس أبريل 25, 2013 10:13 am من طرف دكتور محمد حلمي

» MDJF/MFDS - Free Orientation Session - الزمالة البريطانية لاطباء الاسنان
الخميس أبريل 18, 2013 10:07 am من طرف دكتور محمد حلمي

»  ooOO أحبـــــه غابــــوا عنـــا .. ولكن مازال القلب يذكرهــــم OOoo
الثلاثاء فبراير 19, 2013 10:32 am من طرف web master

» سؤال من طالبة فلسطينية بالقصر العينى
السبت يوليو 28, 2012 3:12 pm من طرف Dr_luka

» المعادلة البريطانية لأطباء الاسنان - محاضرة تعريفية مجانية - ORE Part 1
الثلاثاء يونيو 12, 2012 10:02 am من طرف دكتور محمد حلمي

» لكل المتقدمين لامتحان الجزء الثاني من الزمالة البريطانية للاسنان -- MFDS Part 2
الخميس مايو 31, 2012 1:47 pm من طرف دكتور محمد حلمي

» تعليم تقويم الاسنان
الأحد سبتمبر 25, 2011 6:15 am من طرف وائل وسيم المصرى

» حوار ساخن بين الشباب والبنات
الخميس أغسطس 18, 2011 9:40 pm من طرف dr gege

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ريم حسام
 
ساندى
 
dr_shimaa12
 
Dr_luka
 
smart dentist
 
dr mo7amed saeed
 
web master
 
سمسم
 
الحسين تمساح
 
لمضه قوى
 
عدد زوار المنتدى

.: أنت الزائر رقم :.

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية live      

قم بحفظ و مشاطرة الرابط منتدى طلاب طب الاسنان جامعة الازهر فرع اسيوط على موقع حفظ الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتدى طلاب طب الفم والاسنان على موقع حفض الصفحات

شاطر | 
 

 هل انت(ي) ضد أو مع

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4
كاتب الموضوعرسالة
dr_shimaa12
مشرفة
مشرفة
avatar

الجنس : انثى
المشاركات : 1191
تاريخ التسجيل : 19/07/2009
الاقامة : البحيره
العمل : طالبه
المزاج المزاج : تماامووووووووووووووووووز

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس نوفمبر 05, 2009 7:40 am

هل انت ي مع أجبر النبت على الزووج من أحد الاقرابها ؟؟


-سبحان..
من جعل قلوب العارفين أوعية الذكر..
وقلوب أهل الدنيا أوعية الطمع..
وقلوب الزاهدين أوعية التوكل..
وقلوب الفقراء أوعية القناعة..
وقلوب المتوكلين أوعية الرضا..
اللهم فاملأ قلوبنا بذكرك وطاعتك وخشيتك..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريم حسام
المراقبة العامة


الجنس : انثى
المشاركات : 1896
تاريخ التسجيل : 03/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس نوفمبر 05, 2009 9:37 am

اولا ارد عليكى ع موضوع النقاب انا قصدت نقاب من غير ماتبين عنيها وفيها ايه بقى لو تحته حاطة مكياج ولا لا ولا حتى بتندغ لبان اما لو هتبين عنيها عاوزة تحط المكياج تحطه ماعدا مكياج العيون


ثانيا لا طبعا انا مش مع كدا ان البنت تجبراساسا ع الزواج سواء قريب ولا غريب


سؤالى بقى

هل انت مع ام ضد ان البنت تتزوج واحد غريب عن بلدها وطبعا هتسافر وتعيش معاه ولا لازم يكون من بلدها علشان يعيشها جنب امها ؟ بجد ممكن كتير يشوفه سؤال تافه بس عندنا هنا في اسيوط وخصوصا مع امهات صحباتى الموضوع دا مهم جدا




إلهى أنت تعلم ضعفى وحاجتى لحماك!!!

فإنى كسير ذليل فقير لا يغنينى سواك!!!

اللهم انى لى ذنوبا فيما بينى وبينك وذنوبا فيما بينى وبين خلقك
اللهم ماكان لك منها فاغفره وماكان منها لخلقك فتحمله عنى
امــــــــيــــــــــن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ساندى
الادارة
الادارة
avatar

الجنس : انثى
المشاركات : 1611
تاريخ التسجيل : 10/07/2009
الاقامة : اسيوط
العمل : طالبه جامعيه
المزاج المزاج : حلوه الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الجمعة نوفمبر 06, 2009 2:19 pm

طبعا انا مع ان البنت تتجوز وتسافر بعيد او على حسب شغل جوزها وبعدين لو كل ام عاوزه بنتها تتجوز وتعيش جنبها يبقى بلاش تتجوز احسن اهم حاجه يكون يستاهل للسفر والغربه مش تتجوز واحد وخلاص اى كلام يعنى

دا قصدى

وبالنسبه للسؤال نسمع اراء الباقى لنفس السؤال


وتقبلى مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dr_shimaa12
مشرفة
مشرفة
avatar

الجنس : انثى
المشاركات : 1191
تاريخ التسجيل : 19/07/2009
الاقامة : البحيره
العمل : طالبه
المزاج المزاج : تماامووووووووووووووووووز

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس يناير 28, 2010 2:41 pm

من رايى الغربه لا
لازم يكون من بلدها على الاقل
اما يغلط يلاقوا حد يعاتبوه
وهيكون فى بينهم عشم
لكن الغريب دا لا ماعتقدش بس انا ضد كدا


والسوال هوا

العلاقات الاوفر على شبكات الانترنت
طبعا بين الاولاد والبنات ؟


-سبحان..
من جعل قلوب العارفين أوعية الذكر..
وقلوب أهل الدنيا أوعية الطمع..
وقلوب الزاهدين أوعية التوكل..
وقلوب الفقراء أوعية القناعة..
وقلوب المتوكلين أوعية الرضا..
اللهم فاملأ قلوبنا بذكرك وطاعتك وخشيتك..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريم حسام
المراقبة العامة


الجنس : انثى
المشاركات : 1896
تاريخ التسجيل : 03/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس يناير 28, 2010 3:43 pm

الله يرحم البنات والشباب منها مالهاش لازمة خالص وربنا يهدى بنات وشباب المسلمين
ودى من ضمن عيوب الانترنت ويارب اهدينا وابعدنا عنها

سؤالى هوه
منع الموبايلات عن الاطفال ؟




إلهى أنت تعلم ضعفى وحاجتى لحماك!!!

فإنى كسير ذليل فقير لا يغنينى سواك!!!

اللهم انى لى ذنوبا فيما بينى وبينك وذنوبا فيما بينى وبين خلقك
اللهم ماكان لك منها فاغفره وماكان منها لخلقك فتحمله عنى
امــــــــيــــــــــن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المش مهندس
عضو مساهم
عضو مساهم
avatar

الجنس : ذكر
المشاركات : 27
تاريخ التسجيل : 21/01/2010
المزاج المزاج : ماشى الحال

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس يناير 28, 2010 7:24 pm

مع جدااااااااااااااا


هل أنت ضد أو مع

زواج الفتاة أثناء الدراسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريم حسام
المراقبة العامة


الجنس : انثى
المشاركات : 1896
تاريخ التسجيل : 03/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الجمعة يناير 29, 2010 4:55 am

انا عن نفسي ضدها لأن المثل بيقول ابو بالين كداب واكيد هيتأثر بيتها في سبيل مذاكرتها
او هتتأثر مذاكرتها في سبيل بيتها
وع العموم في الاول والاخر دى تبع النصيب وربنا يوفق الكل ان شاء الله


وسؤالى هو هل انت مع ام ضد ان البنات تسافر للرحلات التابعة للجامعة او مراكز الشباب او الحزب الوطنى ..... الخ ؟




إلهى أنت تعلم ضعفى وحاجتى لحماك!!!

فإنى كسير ذليل فقير لا يغنينى سواك!!!

اللهم انى لى ذنوبا فيما بينى وبينك وذنوبا فيما بينى وبين خلقك
اللهم ماكان لك منها فاغفره وماكان منها لخلقك فتحمله عنى
امــــــــيــــــــــن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dr_shimaa12
مشرفة
مشرفة
avatar

الجنس : انثى
المشاركات : 1191
تاريخ التسجيل : 19/07/2009
الاقامة : البحيره
العمل : طالبه
المزاج المزاج : تماامووووووووووووووووووز

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   السبت يناير 30, 2010 11:46 am

انا ضدها بس مش فى كل الحالات اما تكون الرحلات مع بنات اوك تطلع
لكن اى مراكز شباب دى والنظام ده



والسوال
انت مع ولا ضد الحرب الى قايمه بين مصر والجزاير اليومين دول عشان الكوره؟ ورايك فى الطرفين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


-سبحان..
من جعل قلوب العارفين أوعية الذكر..
وقلوب أهل الدنيا أوعية الطمع..
وقلوب الزاهدين أوعية التوكل..
وقلوب الفقراء أوعية القناعة..
وقلوب المتوكلين أوعية الرضا..
اللهم فاملأ قلوبنا بذكرك وطاعتك وخشيتك..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
smart dentist
مشرف
مشرف
avatar

الجنس : ذكر
المشاركات : 465
تاريخ التسجيل : 02/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الإثنين يونيو 07, 2010 6:47 am

هل انت مع او ضد
ان انا منقطع عن المنتدي من 5 شهور
وحشتوني جدا والله
واتمني ربنا يكون وفق الجميع


ضع في يدي ّ القيد ألهب أضلعي
بالسوط ضع عنقي على السكّين
لن تستطيع حصار فكري ساعةً
أو نزع إيماني .. ونور يقيني
فالنور في قلبي وقلبي في يديْ
ربّي .. وربّي ناصري ومعيني
سأعيش معتصماً بحبل عقيدتي
وأموت مبتسماً ليحيا ديني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr_luka
مشرفة
مشرفة


الجنس : انثى
المشاركات : 488
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الجمعة يونيو 11, 2010 9:54 pm

هل انت مع او ضد
ان انا منقطع عن المنتدي من 5 شهور

اممممممممممم طبعا دي جريمه في حق الانسانيه
اكيد انا باهزر

الجد بقى
ان هو دا الصح لان في الدراسه الواحد عنده مليون حاجه
ولما تيجي ترتب اولوياتك تلاقي المنتدى جه في اخر القايمه
دا غير لو احتاجت من المنتدى حاجه مفيده او معلومه للدراسه
انما اصدقائك في المنتدى والمواضيع العامه في المنتدى
فاللي انا شايفاه ان احنا بنتكلم ع المواضيع دي بمبالغه
يعني مثلا انت كتبت ان المنتدى وحشك جداااا
مع ان لو ركزت شويه هتلاقي ان اللي وحشك فعلا انك يكون عندك وقت فاضي
وحشك جو الاجازه
والمنتدى ممكن يكون وحشك برضه بس هيوحشك بس من غير جدااااا
بعني هي دي وجهة نظري او اللي انا حسيته فعلا يعني انا الاجازه اللي فاتت كنت باشارك في المنتدى كتير وكنت متخيله ان المنتدى هيوحشني جدا في الدراسه
بس اللي اكتشفته فعلا ان المنتدى كان ملئ فراغ لاغير
واكيد استفدت كتير بس مش قد الوقت اللي ضيعته
انا عارفه ان رايي مش هيعجب ناس كتير وانا كنت متردده اكتبه بس فعلا دا اللي دار في دماغي لما شفت مشاركتك
عامة كل سنه وانت طيب يا دكتور وعقبال النتيجه والتخرج باذن الله

وسؤالي
هل انت مع او ضد
ان صديق الانترنت هو صديق الفراغ ولغة المنتديات هي لغة المبالغه




إِذَا المَـرْءُ لاَ يَـرْعَـاكَ إِلاَ تَكَلُّفـاً

فَـدَعْهُ وَلاَ تُكْثِـرْ عَلَيْـهِ التَّأَسُّفَـا

فَفِي النَّـاسِ أَبْدَالٌ وَفِي التَّرْكِ رَاحَـةٌ

وَفي القَلْبِ صَبْـرٌ لِلحَبِيبِ وَلَوْ جَفـا

فَمَا كُلُّ مَنْ تَـهْوَاهُ يَهْـوَاكَ قَلْبُـهُ

وَلاَ كُلُّ مَنْ صَافَيْتَـهُ لَكَ قَدْ صَفَـا

إِذَا لَمْ يَكُـنْ صَفْـوُ الوِدَادِ طَبِيعَـةً

فَلاَ خَيْـرَ فِي خِـلِّ يَـجِيءُ تَكَلُّفَـا

وَيَلْقَـاهُ مِنْ بَعْـدِ المَـوَدَّةِ بِالجَفَـا

وَيُنْكِـرُ عَيْشـاً قَدْ تَقَـادَمَ عَهْـدُهُ

وَيُظْهِـرُ سِرًّا كَانَ بِالأَمْسِ قَدْ خَفَـا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
smart dentist
مشرف
مشرف
avatar

الجنس : ذكر
المشاركات : 465
تاريخ التسجيل : 02/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   السبت يونيو 12, 2010 8:43 am

متشكر للتعقيب المفصل يادكتورة
وهذه وجهة نظري
اولا لايوجد شئ اسمه صداقة الانترنت
في النت الواحد بيعرف شخصيات اصحاب وجهة نظر قد تكون محترمة او لا
لكن الصداقة حاجة تانية والدليل ان الواحد مينفعش يستغني غن صديق
طيب نيجي للسؤال المهم
يبقي ايه النت والمنتدي وكل الكلام ده
دي مساحة للتعبير عن الراي بحرية
اللي احنا كشباب مفتقدينها ومحرومين منها
كل مجموعة متفقين في توجهاتهم بيجتمعوا في منتدي يتبادلوا وجهات النظر
ويخرجوا طاقات ذهنية بلدنا مانعانا ان احنا نوجهها في حاجة مفيدة
وعلي هذا الاساس
لايمكن ان الواحد يرتب اولوياته
علي ان يكون التعبير عن الرأي مقدم علي فترات امتحان عصيبة
فحينما يأتي الفراغ
تستمتع الشخصيات المثقفة بابداء الاراء والحوارات الجادة
ولذلك انا اللي كان واحشني الحوار المهذب والاراء المثقفة
وليس انني لا اعلم كيف ادير وقت فراغي فالجأ الي النت
ولذلك انا ضد ان صديق النت صديق الفراغ


ضع في يدي ّ القيد ألهب أضلعي
بالسوط ضع عنقي على السكّين
لن تستطيع حصار فكري ساعةً
أو نزع إيماني .. ونور يقيني
فالنور في قلبي وقلبي في يديْ
ربّي .. وربّي ناصري ومعيني
سأعيش معتصماً بحبل عقيدتي
وأموت مبتسماً ليحيا ديني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr_luka
مشرفة
مشرفة


الجنس : انثى
المشاركات : 488
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   السبت يونيو 12, 2010 9:20 am

ماشي اوك راي حضرتك ولازم نحترمه
بس في لسؤالي تكمله مجاوبتش عليها
وهي ان اللغه السائده في المنتديات هي لغة المبالغه
يعني لما حد بيقول شكرا بيكتب شكراااااااااااااااااااااااااا
وعلى كدا في كل كلامه
انا مش شايفه للمبالغه دي لازمه ولا شايفاها عيب
بس معرفش ليه بنبالغ في كلامنا
وعلى فكره انا مقلتش انك مكنتش عارف تضيع فراغك
انا فلت وحشك انك يكون عندك فراغ
ولما اتكلمت عن تضييع الوقت اتكلمت عن نفسي وبس
كان الكلام علي وقلت انا اللي ضيعت وقتي
شكرا لتعقيبك المفضل يا دكتور
(على فكره من غير زعل تعقيبك المفضل دي دمها تقيل




إِذَا المَـرْءُ لاَ يَـرْعَـاكَ إِلاَ تَكَلُّفـاً

فَـدَعْهُ وَلاَ تُكْثِـرْ عَلَيْـهِ التَّأَسُّفَـا

فَفِي النَّـاسِ أَبْدَالٌ وَفِي التَّرْكِ رَاحَـةٌ

وَفي القَلْبِ صَبْـرٌ لِلحَبِيبِ وَلَوْ جَفـا

فَمَا كُلُّ مَنْ تَـهْوَاهُ يَهْـوَاكَ قَلْبُـهُ

وَلاَ كُلُّ مَنْ صَافَيْتَـهُ لَكَ قَدْ صَفَـا

إِذَا لَمْ يَكُـنْ صَفْـوُ الوِدَادِ طَبِيعَـةً

فَلاَ خَيْـرَ فِي خِـلِّ يَـجِيءُ تَكَلُّفَـا

وَيَلْقَـاهُ مِنْ بَعْـدِ المَـوَدَّةِ بِالجَفَـا

وَيُنْكِـرُ عَيْشـاً قَدْ تَقَـادَمَ عَهْـدُهُ

وَيُظْهِـرُ سِرًّا كَانَ بِالأَمْسِ قَدْ خَفَـا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
smart dentist
مشرف
مشرف
avatar

الجنس : ذكر
المشاركات : 465
تاريخ التسجيل : 02/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   السبت يونيو 12, 2010 10:17 am

انا عارف ان انتي مقولتيش كده
كل ماهناك
ان انا بشرح وجهة نظري كاملة
بما فيها مايتضمنه السؤال وغيره
مش اكتر
وبالنسبة للمبالغة دي موجود ة طبعا بشكل ملاحظ
لكن لي تبرير قد يكون خطأ
ان احنا كشباب مش مؤهلين للتعبير عن راينا
فلما لقينا المنتديات عملنا زي المحروم اللي لقي لحمة
ومن المتوقع ان ده يقل بعد كام سنة
لما نتعلم كويس ازاي نعبر عن ارائنا صح
لكن انتي طرحتي موضوع جدير بالاحترام
اشكرك عليه


ضع في يدي ّ القيد ألهب أضلعي
بالسوط ضع عنقي على السكّين
لن تستطيع حصار فكري ساعةً
أو نزع إيماني .. ونور يقيني
فالنور في قلبي وقلبي في يديْ
ربّي .. وربّي ناصري ومعيني
سأعيش معتصماً بحبل عقيدتي
وأموت مبتسماً ليحيا ديني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أحمد شعبان 2009
عضو مساهم
عضو مساهم


الجنس : ذكر
المشاركات : 33
تاريخ التسجيل : 15/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت(ي) ضد أو مع   الخميس سبتمبر 02, 2010 1:36 am

فين سؤالك يا دكتور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هل انت(ي) ضد أو مع
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 4 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب طب الفم والاسنان  :: ¤©§][§©¤][القسم العام][¤©§][§©¤ :: قسم المناقشات والحوار الجاد-
انتقل الى: